Alt Berguedà

El Sobrepuny

Imatges relacionades
sobrepuny
sobrepuny Obrir imatge en nova pestanya (per imprimir)

Mapa Sobrepuny
Mapa Sobrepuny Obrir imatge en nova pestanya (per imprimir)

Iniciem la ruta davant el centre cívic de la Nou i prenem el GR 241 que marxa per la carretera de la Nou a Malanyeu en direcció nord. Just en la darrera casa del poble, es deixa la carretera per prendre un caminet a mà dreta que baixa fins a una font. Pugem fins a cal Patsi i continuem per un corriol que transcorre per dintre el bosc, en una zona boscosa, fent zigazagues. En un moment donat aquest corriol es converteix en un camí de carro, poc transitat que anem seguint. El GR abandona el camí uns metres més endavant però nosaltres el continuem, ara ja sense seguir cap tipus de marca, fins a trobar un corriol que, a mà esquerra ens desvia cap a l’esplanada que hi ha abans de Caselles. L’inici d’aquest corriol té unes marques vermelles acompanyades d’unes lletres que diuen “Sobrepuny” a l’entrada.

A Caselles no cal arribar-hi. La veiem a l’esquerra amunt. Nosaltres anem avall fins a trobar el torrent i la font de Caselles. La font queda a mà dreta, per sota del camí. Just abans d’arribar al torrent hem d’agafar una pìsta a mà esquerra, amunt. Una mica més endavant tenim dues opcions: seguir recte per un corriol que retorna cap al llit del torrent o seguir una pista de desembosc. En ambdós casos es va a sortir a un revolt molt rodó. En aquest punt si que ja cal seguir el corriol de la dreta, amb marques vermelles fins a la font del Faig.

Passada la font del Faig, trobem un coll i tombem cap a la dreta. Una mica més endavant enllacem amb un camí i amb el PR-C 199. Cal seguir el PR a mà dreta, que s’enfila fins a un collet molt a prop del Sobrepuny.

Un cop arribem a dalt del cim, cal seguir en direcció nord de baixada fins trobar un collet on deixarem el PR. El PR se’n va cap a la dreta i nosaltres hem de seguir de recte, per un camí molt ben fresat que ens portarà fins a la collada de Plana.

Un cop a la collada de Plana, tornem a enllaçar amb el PR i el GR. Cal seguir-los cap a l’esquerra. Passem una gran esplanada i, una mica més avall, el PR es desvia cap a l’esquerra. Nosaltres seguim per la pista principal, pel GR que ens retornarà fins a la Nou.

Població La Nou
Altitud 1.647 m.
Cartografia Catllaràs-Picancel, Ed. Alpina 1:25.000
Recorregut 10,6 Km.
Punt d'inici Plaça de la Nou

Centra els elements al mapa